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WTO통보정보

상세 정보

  • 통보 년도
    2025
  • 통보 번호
    2218
  • Symbol
    G/TBT/N/USA/2218
  • 통보문 유형
    신규(New)
  • 대륙/지역
    북미
  • 국가
    미국
  • 산업 분류
    교통/안전 > 자동차
  • 규제명
    첨단 청정 트럭 풀링제도 개정안(20페이지, 영어), (3페이지, 영어), (9페이지, 영어)
  • 규제명(원문)
    Advanced Clean Trucks Pooling Amendments
  • 주요 내용
    CARB(캘리포니아 대기환경위원회)의 첨단 청정 트럭 규정 및 제로배출 파워트레인 인증 시험절차에 대한 개정안-ACT 규정에 대한 개정안에는 다음과 같은 수정 사항이 포함된다.
    • ACT 규정을 채택한 주에서 발생한 초과 ZEV 및 NZEV(준제로배출차량) 크레딧을 다른 ACT 규정 채택 주의 규정 준수를 위해 사용할 수 있도록 제조업체에 선택권을 부여한다. 이 제안된 풀링 유연성 제도는 2027년부터 2031년 모델 연도까지 감소하는 연간 크레딧 이전 허용 한도를 적용하며, 부족이 있는 주에 해당 연도에 이전할 수 있는 크레딧의 양을 규정한다. 이러한 허용 한도는 2027년에 20%로 시작하여 매년 2%씩 감소하며, 2031년에는 12%에 도달하게 된다. 2032년부터 2035년까지의 모델 연도에는 크레딧 이전 허용 한도가 10%로 일정하게 유지된다.
    • 저소비전력 트랙터 조항을 수정하여 제조업체가 각 모델 연도에 대해 7~8등급 트랙터 그룹에서 발생하는 부족분의 일부를 2b~3등급 또는 4~8등급 ZEV 크레딧으로 상쇄할 수 있도록 한다.
    • 2030년 모델 연도 이후 NZEV의 최소 전기 주행 거리 기준을 낮춘다.
    • 제조업체가 ZEV 크레딧을 폐지하는 순서에 대해 더 큰 유연성을 제공한다.
    • ZEP 인증 규정의 ZEV 커넥터 기준에 따라 통신 프로토콜을 수정한다.
  • 주요 내용(원문)
    California Air Resources Board (CARB) Proposed Amendments to the Advanced Clean Trucks Regulation and the Zero-Emission Powertrain Certification Test Procedure - The proposed amendments to the ACT regulation include the following modifications:
    • Add an option for manufacturers to use surplus ZEV and near zero emission vehicle (NZEV) credits generated in one state that has adopted the ACT regulation to assist with meeting their ACT compliance obligations in another state. The proposed pooling flexibility implements a declining annual credit transfer allowance for the 2027 through 2031 model years that dictates how many credits can be transferred in a given year into a state with a deficit. These allowances would begin at 20% in 2027 and decrease by 2% each year, reaching 12% in 2031. The credit transfer allowance would then be constant at 10% for the 2032 through 2035 model years.
    • Modify the Low Tractor Volume provision to permit manufacturers to offset a portion of deficits generated in the Class 7-8 tractor group with Class 2b-3 or Class 4-8 group ZEV credits for each model year.
    • Decrease the minimum all-electric range threshold for NZEVs after the 2030 model year.
    • Provide manufacturers increased flexibility with respect to the order in which they retire ZEV credits.
    • Modify the communication protocols with respect to the ZEV connector criteria in the ZEP Certification regulation.
  • 해당품목
    트럭 배출가스, 환경 보호(ICS 코드: 13.020), 운송 배기가스(ICS code(s): 13.040.50), 도로 수송 시스템(ICS code(s): 43.040)
  • 해당품목(원문)
    Truck emissions; Environmental protection (ICS code(s): 13.020); Transport exhaust emissions (ICS code(s): 13.040.50); Road vehicle systems (ICS code(s): 43.040)
  • HS 코드
    8704
  • ICS 코드
    13.020, 13.040.50, 43.040
  • 규제기관
    캘리포니아 대기자원위원회
  • 규제기관(원문)
    California Air Resources Board
  • 관련 조항 도움말
  • 규제 목적
    환경보호 (Protection of the environment)
  • 관련 문서
  • 통보일
    2025-06-25
  • 의견제시 마감일
    2025-07-14
  • 규제시행일
    추후 결정
  • 채택 예정일
    추후 결정

관련 파일

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