• 공개초안—차량 표준(호주 설계 규칙 114/00-이산화탄소 배출 측정) • 차량 표준 설명문 초안(호주 설계 규칙 114/00-이산화탄소 배출 측정) • 호주 신차 효율 표준을 위한 경차의 형식승인 CO2 배출값 변환방법, 국제청정교통위원회 작성 (129페이지, 영어), (14페이지, 영어), (36페이지, 영어)
규제명(원문)
Exposure Draft—Vehicle Standard (Australian Design Rule 114/00 - Carbon Dioxide Emissions Measurement)Draft Explanatory Statement for the Vehicle Standard (Australian Design Rule 114/00 - Carbon Dioxide Emissions Measurement)Methods of converting the type-approval CO2 emission values of light vehicles for Australia’s New Vehicle Efficiency Standard, Prepared by The International Council on Clean Transportation
주요 내용
호주 정부는 총 차량 중량이 3,500kg을 초과하고 3,855kg 미만인 특정 차량에 대해 신차효율표준법을 적용할 수 있도록 하는 새로운 차량 표준을 제안하고 있다. 본 통보는 호주 정부가 2027년 1월 1일부터 총 차량 중량(GVM 또는 최대 적재 차량 중량)이 3,500~3,855kg인 특정 차량에 대해 이산화탄소(CO2) 배출 시험 요건을 의무화하기 위한 새로운 차량표준[호주 설계 규칙 114/00-이산화탄소 배출 측정]을 채택할 의도를 설명한다. 이 규칙제정안은 차량 총 중량 등급 최대 8,500파운드의 차량에 적용되는 미국의 경차 표준과 호주의 CO2 시험 요건을 조화시키기 위한 것이다. 이 새로운 차량표준은 GVM이 최대 4,500kg인 소비자용으로 판매되는 차량(예: 대형 SUV 및 픽업트럭)을 2024년 신차효율표준법(NVES 법) 적용 대상으로 포함하기 위한 첫 단계로 제안된 것이다. 이는 2024년 3월 통지(G/TBT/N/AUS/166)된 호주 정부의 '더 청정하고, 더 경제적으로 운행되는 차: 호주 신차효율표준 영향 분석'에서 이미 예고된 바 있다. 이 NVES 법은 2025년부터 호주에 GVM 등급 최대 4,500kg인 차량을 공급하는 자동차 제조업체에 대해 판매량 가중 평균 이산화탄소 배출 목표를 설정한다. NVES 법은 2025년 1월 1일부터 시행되었으며, 2025년 7월 1일부터 공급된 모든 NVES 법 적용 차량에 대한 준수 평가가 시행되었다. NVES 법은 호주 정부의 승인 차량 등록부(RAV)에 등록된 각 차량의 이산화탄소 배출량을 사용하여 제조업체가 NVES를 준수하는지 판단하도록 한다. RAV에 보고된 이산화탄소 배출량은 이산화탄소 배출량 측정을 위한 관련 호주 설계 규칙에 따라 측정된다. 호주 정부는 2024년 11월 27일에 2024년 신차효율표준 결정을 채택하여 ADR에서 CO2 시험절차가 의무화되지 않은 차량(예: GVM이 3,500kg을 초과하는 차량)에 대해 ADR에서 CO2 배출시험이 의무화된 다음 연도까지 NVES 법준수 평가에서 면제하도록 하였다. 현제 적합한 시험방법이 마련됨에 따라, 호주 정부는 GVM이 3,500kg을 초과하고 3,855kg 미만인 차량은 2027년 1월 1일부터 CO2 배출시험을 받도록 요구할 것을 제안한다. 또한, 2027년 7월 1일부터 이러한 차량을 NVES 체계에 포함시키기 위해 2024년 신차효율표준 결정을 개정하는 추가 규칙제정을 제안한다. 2026~2027년에는 3,855~4,500kg의 특정 차량에 대한 CO2 시험절차를 결정하기 위한 추가 협의가 진행될 예정이며, 이를 통해 2030년부터 NVES에 포함될 수 있도록 한다. 이 표준안은 WLTP 또는 미국 시험절차에 따라 시험된 차량이 NVES 법을 준수할 수 있도록 변환 절차를 채택한다. 2024년 신차효율표준법(NVES 법)에서 규정하는 CO2 배출 목표가 UN 규정 No. 101(일반적으로 '신유럽주행사이클' 또는 NEDC로 알려짐)에서 채택한 시험을 기반으로 하고 있기 때문에, ADR 114/00 초안의 부록 B에서는 WLTP 또는 40 CFR 600으로 시험된 차량이 신차효율표준에 맞추어 승인 차량 등록부(RAV)에 보고할 동등한 이산화탄소 배출량을 산출할 수 있는 절차를 규정하고 있다. 이 변환 절차는 호주 정부가 국제청정교통위원회의 지원을 받아 신차효율표준에 관심 있는 차량 제조업체 및 기타 이해관계자 대표로 구성된 '배출시험 기술 실무그룹'과 협의하여 개발한 것이다. 이 변환 절차에 대한 보조 분석 사본은 본 통보에 첨부되어 있다. 제조업체가 이 절차를 사용하지 않고자 하는 경우, 제안된 ADR 114/00은 UN 규정 No. 101에 따라 차량을 시험하여 NVES 법을 준수하기 위해 RAV에 보고되는 CO2 배출량을 산정할 수 있도록 허용한다.
주요 내용(원문)
The Australian Government is proposing a new vehicle standard to enable the application of the New Vehicle Efficiency Standard Act to specified vehicles with a gross vehicle mass over 3,500kg and less than 3,855kg.This notification outlines the Australian Government’s intention to adopt a new Vehicle Standard (Australian Design Rule (ADR) 114/00 - Carbon Dioxide Emissions Measurement) to mandate carbon dioxide (CO2) emissions testing requirements for specified vehicles with a gross vehicle mass (GVM or maximum laden vehicle mass) between 3,500kg and 3,855kg from 1 January 2027. This proposed rulemaking will align Australia’s CO2 testing requirements with equivalent US standards for light duty vehicles, which apply to vehicles with a gross vehicle weight rating up to 8,500 pounds.This new vehicle standard is proposed as an initial step to enable vehicles with a GVM up to 4,500kg that are marketed to be driven by consumers (such as full-sized sport utility vehicles and pick-ups) to be subject to the requirements of the New Vehicle Efficiency Standard Act 2024 (the NVES Act). This was foreshadowed by the Australian Government in the 'Cleaner, Cheaper to Run Cars: The Australian New Vehicle Efficiency Standard' Impact Analysis', which was notified in March 2024 (G/TBT/N/AUS/166 refers).The NVES Act sets sales weighted average carbon dioxide emissions targets for vehicle manufacturers supplying vehicles covered by the NVES Act with a GVM rating up to 4,500kg to Australia from 2025. The NVES Act commenced on 1 January 2025, with assessment of compliance commencing for all NVES Act covered vehicles supplied from 1 July 2025.The NVES Act uses the carbon dioxide numbers entered for each covered vehicle on the Australian Government's Register of Approved Vehicles (RAV) to determine whether a manufacturer complies with the NVES. The carbon dioxide emissions number reported on the RAV is determined in accordance with the relevant Australian Design Rule for measuring carbon dioxide emissions.The Australian Government adopted the New Vehicle Efficiency Standard Determination 2024 on 27 November 2024 to exempt vehicles that do not have a CO2 test procedure mandated by an ADR (such as vehicles with a GVM above 3,500kg) from assessment of compliance under the NVES Act, until the calendar year after a CO2 emissions test has been mandated by an ADR.Now that an appropriate test has been identified, the Australian Government proposes that vehicles with a GVM over 3,500kg and less than 3,855kg be required to obtain a CO2 emissions test from 1 January 2027. A further rulemaking is proposed to amend the New Vehicle Efficiency Standard Determination 2024 to include these vehicles in the NVES framework from 1 July 2027. Further consultation will be undertaken in 2026-2027 to determine a CO2 test procedure for specified vehicles between 3,855kg and 4,500kg, to enable their inclusion in the NVES from 2030.The proposed standard adopts a conversion procedure to enable vehicles tested to WLTP or US test procedures to comply with the NVES ActAs the CO2 emissions targets mandated by the New Vehicle Efficiency Act 2024 (the NVES Act)are d on the test adopted in UN Regulation No. 101 (commonly known as the New European Driving Cycle or NEDC), ix B of the draft ADR 114/00 specifies a procedure to enable vehicles tested to the WLTP or 40 CFR 600 to calculate an equivalent carbon dioxide emissions value for reporting on the Register of Approved Vehicles (RAV) for the purposes of the New Vehicle Efficiency Standard. This conversion procedure was developed by the Australian Government with the assistance of the International Council on Clean Transportation in consultation with an 'Emissions Testing Technical Working Group' comprising representatives from vehicle manufacturers and other stakeholders with an interest in the New Vehicle Efficiency Standard. A copy of the supporting analysis for this conversion procedure is attached to this notification.If a manufacturer does not wish to use this procedure, the proposed ADR 114/00 will also allow vehicles to be tested in accordance with UN Regulation No. 101 to determine the CO2 emission number reported on the RAV to comply with the NVES Act.
해당품목
운전자 포함 10인 이상 운송용 화물자동차 (HS code(s): 8702), 일반 도로 차량(ICS code(s): 43.020)
해당품목(원문)
Motor vehicles for the transport of >= 10 persons, incl. driver (HS code(s): 8702); Road vehicles in general (ICS code(s): 43.020)
HS 코드
8702
ICS 코드
43.020
규제기관
인프라교통지역개발통신예술부; 청정자동차정책부
규제기관(원문)
Department of Infrastructure, Transport, Regional Development, Communications and the Arts; Cars Policy Section Department