Small Off-Road Engine Regulations: Transition to Zero Emissions
주요 내용
미국 EPA(환경보호청)은 CARB(캘리포니아 대기환경위원회)의 SORE(소형 오프로드 엔진) 규정에 대한 2016년 및 2021년 개정안에 대한 승인 요청을 승인하였다. 이 방송의 목적은 2024년 및 2025년 모델의 SORE(소형 오프로드 엔진) 규정 시행에 대한 명확한 설명을 담은 MAC(제조업체 자문 서신)이 발행되었음을 관련 당사자에게 알리는 것이다. 이 규정은 25마력 이하의 신규 점화 엔진을 제조, 유통 및 판매하는 제조업체, 판매업체, 소매업체 및 유통업체에 적용된다. CARB의 SORE 규정은 해당 엔진에 대해 인증을 받고 라벨을 부착할 것을 요구한다. 배경: 2021년 12월 9일, CARB는 2024년 및 이후 모델의 SORE에 대해 더 엄격한 배기가스 및 증발가스 배출표준과 요구 사항을 채택하도록 승인했다. CARB는 2022년 12월 20일, 미국 EPA에 캘리포니아가 청정대기법 조항 209(e)에 따라 CARB의 2016년 증발가스 규정 개정안과 2021년 SORE 규정 개정안을 시행할 수 있도록 승인해 달라는 요청을 제출했다. 미국 EPA는 2023년 6월 27일에 공청회를 개최하고, CARB의 요청을 고려하기 위해 2023년 5월 23일부터 2023년 7월 28일까지 대중 의견 수렴 기간을 제공했다. 2025년 1월 6일, 미국 EPA는 CARB의 승인 요청에 대한 결정 통지문을 연방 관보에 게재했다. 2025년형 모델이 이미 진행 중에 있었기 때문에 CARB는 2025년형 모델의 규정 시행을 2026년형 모델로 전환하는 방법을 설명하는 MAC를 발표했다. 소형 오프로드 엔진 규정 개정안: 제로 배출 전환: https://ww2.arb.ca.gov/rulemaking/2021/sore2021 검토 청원은 2025년 3월 7일까지 접수되어야 한다. 미국 EPA 결정문 WTO 회원국과 이해관계자는 USA TBT 질의처에 검토를 위한 청원을 제출해야 한다. 2025년 3월 7일 동부 표준시 오후 4시까지 USA TBT 질의처에서 접수된 WTO 회원국과 이해관계자의 검토 청원은 의견 마감일 내에 접수된 경우 EPA와 공유된다.
주요 내용(원문)
The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) has granted the California Air Resources Board’s (CARB) authorization request for the 2016 and 2021 amendments to the small off-road engine (SORE) regulations. The purpose of this broadcast is to inform affected parties that a Manufacturers Advisory Correspondence (MAC), clarifying the implementation of the Small Off-Road Engine (SORE) regulations for model year 2024 and 2025 small off-road engines, has been issued. The regulations apply to manufacturers, sellers, retailers, and distributors producing, distributing, and selling new spark-ignition engines less than or equal to 25 horsepower. CARB’s SORE regulations require that they certify and label those engines.Background: On 9 December 2021, CARB approved for adoption more stringent exhaust and evaporative emission standards and requirements for model year 2024 and subsequent SORE. CARB submitted a request on 20 December 2022, that U.S. EPA grant California authorization to enforce CARB’s 2016 amendments to the evaporative emission regulations as well as the 2021 amendments to the SORE regulations under Section 209(e) of the Clean Air Act. U.S. EPA held a public hearing on 27 June 2023 and provided a public comment period from 23 May 2023 to 28 July 2023, to consider CARB’s request. On 6 January 2025, U.S. EPA published its Notice of Decision to grant CARB’s authorization request in the Federal Register. Because model year 2025 was already underway, CARB issued a MAC that describes how it intends to transition the implementation of the regulations throughout model year 2025 into model year 2026.Amendments to the Small Off-Road Engine Regulations: Transition to Zero Emissions: https://ww2.arb.ca.gov/rulemaking/2021/sore2021Petitions for review must be filed by 7 March 2025.U.S. EPA Decision WTO Members and their stakeholders are asked to submit petitions for review to the USA TBT Enquiry Point. Petitions for review received by the USA TBT Enquiry Point from WTO Members and their stakeholders by 4pmEastern Time on 7 March 2025 will be shared with EPA if received within the comment period.