중·대형 트럭과 대형 버스의 CO2 배출 및 연료 소비량의 측정과 수소 및 기타 신기술을 사용하는 차량의 포함과 관련하여 (EU) 2017/2400을 개정하고, EU 형식 승인을 연장하기 위해 CO2 배출량 및 연료 소비량의 측정에 적용 가능한 규칙과 관련하여 규정 (EU) 582/2011를 개정하는 위원회 규정안 (6페이지, 영어), (116페이지, 영어)
규제명(원문)
Draft Commission Regulation amending Regulation (EU) 2017/2400 as regards the determination of the CO2 emissions and fuel consumption of medium and heavy lorries and heavy buses and the inclusion of vehicles running on hydrogen and other new technologies and amending Regulation (EU) 582/2011 as regards the applicable rules on the determination of CO2 emissions and fuel consumption in order to obtain an extension to an EU type-approval
주요 내용
중장비 차량의 CO2 배출량 및 연료 소비량 측정에 관한 2017년 12월 12일자 위원회 규정 (EU) 2017/2400은 CO2 배출량 및 연료 소비량과 관련하여 유럽 시장에 출시된 중장비 차량의 성능을 객관적으로 비교하기 위한 일반적인 방법을 도입한다. 이는 중장비 차량의 CO2 배출량 및 연료 소비량에 영향을 미치는 구성 요소의 인증에 대한 조항을 규정하고 해당 차량의 CO2 배출량 및 연료 소비량을 측정하고 선언하기 위한 시뮬레이션 도구를 도입한다. 이 개정안의 목적은 수소 차량(연료전지 및 내연기관 기술 모두), 독립적으로 작동하는 여러 파워트레인으로 구동되는 차량(예: 서로 다른 차축에 전기 장치가 있는 전기차), 이동 중 재충전이 가능한 차량과 같은 신기술을 반영하는 것이다. 이 개정안은 또한 공기 저항 성능 측정을 위한 엄격한 시험 조건을 도입하고, 공기 저항 성능을 측정하기 위한 새로운 시뮬레이션 방법을 도입하며, 관련된 다양한 기존 조항을 개선하고 명확하게 하는 것을 목표로 한다. 동시에, 이 개정은 특정 중형 트럭의 CO2 배출량 및 연료 소비량 값을 측정하기 위한 절차와 관련하여 위에 언급된 변경 사항으로 인해 필요한 명확한 규정을 제공하기 위해 규정 (EU) 582/2011을 개정하는 것을 목표로 한다.
주요 내용(원문)
Commission Regulation (EU) 2017/2400 of 12 December 2017 on the determination of CO2 emissions and fuel consumption of heavy-duty vehicles introduces a common method to ively compare the performance of heavy-duty vehicles placed on the Union market as regards their CO2 emissions and fuel consumption. It lays down provisions for the certification of components with an impact on CO2 emissions and fuel consumption of heavy-duty vehicles, introduces a simulation tool for the purpose of determining and declaring CO2 emissions and fuel consumption of those vehicles.The aim of the proposed amendment is to take new technologies into account, such as vehicles running on hydrogen (both fuel cells and internal combustion engines technologies), vehicles propelled by several powertrains operating independently (e.g. electric vehicles with electric machines on different axles) and vehicles capable of recharging while in motion. The proposed amendment also aims to introduce tightened test conditions for the determination of air drag performances, to introduce a new simulation method to determine air drag performances and to improve and clarify various existing provisions where relevant.At the same time, the proposed amendment aims to amend Regulation (EU) 582/2011 to make the necessary clarifications triggered by the abovementioned changes with regard to the procedure to be followed for the determination of CO2 emissions and fuel consumption values of certain medium lorries.
해당품목
중장비 차량(ICS 13.040.50), 상업용 차량(ICS 43.080)
해당품목(원문)
Heavy duty vehicles (ICS 13.040.50), Commercial vehicles (ICS 43.080)